Kuala Lumpur, de stad van uitersten - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Guido en Linda - WaarBenJij.nu Kuala Lumpur, de stad van uitersten - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Guido en Linda - WaarBenJij.nu

Kuala Lumpur, de stad van uitersten

Blijf op de hoogte en volg Guido en Linda

13 Januari 2015 | Maleisië, Kuala Lumpur

Na ons 2 volle dagen te hebben ondergedompeld in KL is het nu tijd voor een 'rustig' avondje. Met een biertje en nog wat geroosterde kastanjes die we vanmiddag kochten in Chinatown nog eens terughalen wat we nou eigenlijk allemaal gezien en beleefd hebben...
Gister begon met ons eerste ontbijt 'Malaysian style' ik kan er best aan wennen, de dag beginnen met noodles en gewokte groenten!
Met volle buikjes gaan we op pad naar de Petronas towers, indrukwekkend grote torens, die uittorenen boven de andere wolkenkrabbers. We drinken koffie bij de Starbucks in het enorm opzichtige KLCC-shoppingcentre. Hier vind je winkels van onder andere Prada, Louis Vuton, Hugo Boss, enzovoorts, wij hielden het bij koffie.
Vervolgens gaan we met de monorail (al een beleving op zich) naar de Chowkit market, een markt met voornamelijk etenswaren (we konden net op tijd wegkomen voor de kippen voor onze neus geslacht werden)
Die avond begon met een traditional Thai massage (Mijn nek werd gekraakt op plekken waar het niet nodig was en Guido mocht ervaren hoe het is als er iemand boven op je loopt) waarna we heerlijk aten op Jalan Alor.

Vandaag begon de dag al met een stralend blauwe lucht! Meteen al knetterheet!
In de ochtend brengen we een bezoek aan de Menara KL tower, waar Linda haar hoogtevrees overwint. We kopen en kaartje voor het hoogte punt, het open deck, van waaruit je de hele stad kan zien. Het uitzicht is overweldigend...
Dan is het tijd om te shoppen! We gaan de mierenhoop Chinatown in waar we wat shirts en gepofte kastanjes kopen. Als het niet zo warm was geweest kon je je zo voorstellen op de kerstmarkt in Berlijn te lopen.
Einde van de middag worden we opgehaald bij ons guesthouse door Guna, een meneer van het reisbureau waar we onze excursie naar de fireflys hebben geboekt.
Guna is erg enthousiast en belooft dat we een mooie avond gaan krijgen.
Onderweg naar het vissersstadje waar de fireflys zijn (Kuala Selangor) maken we een stop bij een plek waar een kolonie silvermonkeys wonen. Ze zijn echt te schattig, totdat ze erachter komen waar die lekkere boontjes vandaan komen, dan blijken ze eigenlijk gewoon hongerige bandieten...
Aangekomen bij het vissersstadje gaan we eerst met een boot de rivier op om eagles te spotten. En eagles zijn er, tientallen cirkelen om onze boot...
Ook zien we een paar enorme veranen langs de kant, en
Tussendoor is er tijd voor seafood!! We slachten samen een krab en eten
enorme gamba's.
De indrukwekkende zonsondergang maakt plaats voor het donker, tijd om opnieuw de boot in te gaan. De bomen langs de rivier lijken wel kerstbomen... duizenden kleine lichtjes die synchroom aan en uit gaan. Wat een mooi spektakel. We raken niet uitgekeken, fascinerend...

Al zijn we dan nu pas 3 dagen hier.. we zijn al een beetje gaan houdenvan Maleisie!!

• 13 Januari 2015 - 16:23

Lian:

Verbaast me niks dat jullie nu al van Maleisië houden. Het land wordt alleen maar mooier. Geniet ze.